Balkonser AKATEMIA
on laadun tae – uusi koulutus opettaa huippuammattilaiseksi

X Takaisin blogiin

Balkonser AKATEMIA -koulutus auttaa varmistamaan uusien parvekelasien huoltoasentajiemme ammattitaidon ja sitä kautta Balkonserin palvelun laadun. Balkonserilla huoltoasentajan työ vaatii todella monipuolista ammattitaitoa. Koska kaikkien parvekelasimerkkien huoltoon perehdyttävää koulutusta ei löydy ulkopuolelta, sellainen oli räätälöitävä itse.

“Huollamme kaikki parvekelasimerkit ja olemme parvekelasihuollon mestareita. Siksi koulutuksenkin on oltava maailman paras”, Balkonserin perustaja Esa Hyväri sanoo.

Balkonserin tavoitteena on tarjota asiakkaille täydellisiä viiden tähden kokemuksia.

“Meidän käyntimme jälkeen asiakkaan parvekelasitus on helppo, mukava ja turvallinen käyttää.”

Perusteista perinpohjaisuuteen

Balkonser AKATEMIA -koulutukseen kuuluu työssäoppimista, omatoimista opiskelua, opetusvideoita, perehdyttämistä sekä käytännön opettelua harjoituslaseilla.

“Aloitamme ihan perusteista. Käymme aluksi läpi työkalupakin, osat ja huoltoauton. Eri parvekelasien huoltotekniikoiden oppiminen käytännössä on tärkeää, sillä jokainen merkki huolletaan hieman eri tekniikalla”, Hyväri kertoo.

Akatemiassa voi olla yhdellä kertaa oppimassa 2-3 uutta työntekijää. Koulutus kehitettiin viime vuoden loppupuolella.

“Yrityksemme kasvaa niin kovaa vauhtia, että koulutusasioiden on oltava kunnossa. Halusimme varmistaa, että kaikki uudet työntekijät saavat tasalaatuisen koulutuksen.”

Ennen kaikkea Balkonser AKATEMIAsta hyötyvät asiakkaat, sillä heidän saamansa palvelu pysyy varmasti korkeatasoisena. Akatemia auttaa Balkonseria palvelun laadun ylläpitämisessä ja tuo työntekijöille varmuutta sekä ammattitaitoa.

“Halusimme rakentaa koulutuksesta paketin, joka hyödyttää kaikkia osapuolia.”

“Koulutus oli käytännönläheinen”

Ensimmäinen Balkonser AKATEMIAn suorittanut työntekijä on Aleksi Korkiakoski. Hän sai suoritusdiplomin tammikuun kolmannella viikolla.

“Koulutus oli monipuolinen ja käytännönläheinen. Oli todella hyvä, että Vantaalla pääsi opettelemaan parvekelasien säätämistä ja huoltoa mallikappaleilla”, Korkiakoski kiittelee.

Parikymppinen asentaja pääsi tammikuun alussa testaaman oppejaan käytännössä työmaalla.

“Akatemia toi varmuutta työtehtävien suorittamiseen. Oli myös tärkeää oppia, mitä töitä mihinkin Balkonserin palveluun kuuluu. Uskon, että työ opettaa vielä lisää.”

Varsinaista ammattitutkintoa Balkonser AKATEMIA ei tuo, mutta ammattitaito on tärkeintä. Huoltoasentajan ammattitaito tarkoittaa sitä, että hän pystyy tekemään hyvää lopputulosta päivästä toiseen ja parvekelasimerkistä riippumatta.

“On tärkeää, että asiakkaan parvekkeella käy aina todellinen ammattilainen”, Hyväri muistuttaa.

Tällä hetkellä Balkonserilla työskentelee 14 huoltoasentajaa.